СТАТУТ Конотопської дитячої школи мистецтв Конотопської міської ради Сумської області
СТАТУТ
КОНОТОПСЬКОЇ ДИТЯЧОЇ ШКОЛИ МИСТЕЦТВ
КОНОТОПСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ СУМСЬКОЇ ОБЛАСТІ
(нова редакція)
І. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
- Конотопська дитяча школа мистецтв Конотопської міської ради Сумської області (далі – Школа мистецтв) є закладом позашкільної освіти комунальної форми власності, за типом – мистецька школа, заклад спеціалізованої мистецької освіти.
- Повна назва: КОНОТОПСЬКА ДИТЯЧА ШКОЛА МИСТЕЦТВ КОНОТОПСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ СУМСЬКОЇ ОБЛАСТІ.
Скорочена назва: КДШМ.
- Місцезнаходження: 41600, Сумська область, Конотопський район,
м. Конотоп, вул. Романа Шухевича, будинок 10.
- Школа мистецтв є неприбутковою бюджетною організацією.
- Засновником Школи мистецтв є Конотопська міська рада Сумської області (далі – Засновник), уповноваженим органом Засновника – управління освіти Конотопської міської ради Сумської області (далі – Управління освіти).
- Школа мистецтв є юридичною особою, має печатку, штамп, а також інші атрибути юридичної особи відповідно до законодавства України.
- Школа мистецтв у своїй діяльності керується Конституцією України, законами України «Про освіту», «Про позашкільну освіту», іншими нормативно-правовими актами законодавства у сфері освіти і науки та міжнародними договорами України, Положенням про позашкільний навчальний заклад, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 6 травня 2001р. № 433, Положенням про мистецьку школу, затвердженим наказом Міністерства культури України від 09.08.2015 № 686, ліцензійними умовами провадження освітньої діяльності, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 30.12.2015 №1187, рішеннями Конотопської міської ради Сумської області, розпорядженнями міського голови міста Конотоп, наказами Управління освіти та цим Статутом.
- Школа мистецтв організовує освітній процес за освітніми програмами елементарного, середнього (базового) та поглибленого підрівнів початкової мистецької освіти, затвердженими Наказом Міністерства культури України від 24.04.2019 № 352 та наказом Міністерства культури України від 23.07.2019 № 562. У відповідності до освітніх програм Школа мистецтв затверджує річний план роботи, навчальний план та розклад занять. Школа мистецтв організовує освітній процес одночасно з іншими закладами освіти.
- Мовою освітнього процесу в Школі мистецтв є державна мова – українська, що визначено Конституцією України та відповідним законом України від 25.04.2019 № 2704-VIII «Про забезпечення функціонування української мови як державної».
ІІ. МЕТА, ЗАВДАННЯ ТА НАПРЯМИ ДІЯЛЬНОСТІ ЗАКЛАДУ
- Головною метою діяльності Школи мистецтв є задоволення потреб громадян, суспільства і держави у початковій мистецькій освіті.
- Головними завданнями Школи мистецтв є:
– надання початкової мистецької освіти;
– організація, забезпечення та впровадження освітнього процесу для набуття здобувачами спеціальних здібностей, естетичного досвіду і ціннісних орієнтацій у процесі активної мистецької діяльності, формування у них теоретичних, практичних (у тому числі виконавських) загальних та професійних компетентностей початкового рівня в обраному виді мистецтва;
– створення умов для професійної художньо-творчої самореалізації особистості здобувача початкової мистецької освіти;
– формування потреб громадян у якісному культурному та мистецькому продукті, здобутті додаткових компетентностей у сфері культури, мистецтва, пробудження їх інтересу до творчості, спілкування з мистецтвом, мистецьких практик;
– пошук та підтримка обдарованих і талановитих дітей з раннього віку, розвиток їх мистецьких здібностей;
– здійснення інклюзивного навчання осіб з особливими освітніми потребами;
– виховання громадянина України шляхом вивчення народних звичаїв, традицій, національних цінностей українського народу, етносів країни, а також інших націй і народів;
– здійснення мистецької, інформаційної, методичної, організаційної роботи.
- Школа мистецтв провадить свою діяльність за художньо-естетичним напрямом та забезпечує набуття здобувачами спеціальних мистецьких виконавських здібностей на відділеннях:
- театральному;
- хореографічному;
- музичному (сольний спів, музичний інструмент);
- декоративно-прикладного мистецтва (декоративно-прикладне мистецтво, образотворче мистецтво).
ІІІ. ЗАКЛАД МАЄ ПРАВО
Школа мистецтв має право:
- самостійно розробляти та затверджувати освітні програми для забезпечення освітнього процесу;
- реалізовувати академічну, кадрову та фінансову автономію в межах законодавства;
- реалізовувати освітні та мистецькі проєкти;
- надавати платні додаткові освітні та інші послуги на договірних засадах;
- реалізовувати власну мистецьку продукцію, вироблену в закладі;
- брати участь у грантових програмах та проєктах;
- входити до складу освітніх комплексів та інших об’єднань із закладами освіти різних рівнів, за умови збереження статусу юридичної особи;
- бути базою для реалізації практичної підготовки педагогічних кадрів закладами фахової передвищої та вищої мистецької освіти відповідно до укладених договорів;
- бути базою для проведення заходів з підвищення кваліфікації педагогічних працівників мистецьких шкіл;
- організовувати роботу своїх структурних підрозділів у приміщеннях інших закладів освіти, підприємств, організацій на підставі укладених договорів;
- здійснювати іншу діяльність, не заборонену законодавством.
ІV. ОРГАНІЗАЦІЯ ДІЯЛЬНОСТІ ЗАКЛАДУ
- Основним видом діяльності Школи мистецтв є освітня діяльність, яка включає організацію, забезпечення та реалізацію мистецько-освітнього процесу з метою формування у здобувачів початкової мистецької освіти компетентностей, передбачених освітньою програмою.
- Як заклад позашкільної освіти Школа мистецтв є середовищем для:
- розвитку творчого, мистецького, художньо-естетичного потенціалу громадян;
- організації дозвілля здобувачів освіти, пошук його нових форм;
- профілактики бездоглядності, правопорушень;
- здійснення творчої, мистецької, інформаційно-методичної та організаційно-масової роботи;
- популяризації мистецтва, формування потреб громадян у якісному культурному та мистецькому продукті, здобутті додаткових компетентностей у сфері культури та мистецтва.
- V. УПРАВЛІННЯ ЗАКЛАДОМ
- Управління Школою мистецтв в межах повноважень, визначених законами та установчими документами, здійснюють:
- засновник – Конотопська міська рада;
- уповноважений орган засновника – управління освіти Конотопської міської ради Сумської області;
- директор, заступник директора;
- колегіальний орган управління закладу – педагогічна рада;
- загальні збори колективу.
- Засновник:
- затверджує Статут Школи мистецтв та зміни до нього, здійснює контроль за його дотриманням;
- затверджує інші установчі документи закладу, їх нову редакцію та зміни до них;
- приймає рішення про створення, реорганізацію, ліквідацію чи перепрофілювання закладу;
- забезпечує соціальний захист здобувачів, педагогічних працівників та інших працівників Школи мистецтв;
- реалізує інші права, передбачені законодавством та установчими документами Школи мистецтв.
- Управління освіти:
- здійснює контроль за дотриманням норм установчих документів Школи мистецтв, визначає форми контролю за діяльністю директора закладу;
- затверджує кошторис та штатний розпис Школи мистецтв у порядку, визначеному чинним законодавством;
- приймає фінансовий звіт закладу у порядку, визначеному законодавством;
- здійснює контроль за фінансово-господарською діяльністю закладу;
- реалізує інші права, передбачені законодавством та цим Статутом відповідно до делегованих повноважень.
- Директор:
- здійснює безпосереднє управління закладом;
- здійснює кадрову політику Школи мистецтв, призначає на посади та звільняє з посад заступника директора, педагогічних та інших працівників закладу, визначає їх функціональні обов’язки;
- несе відповідальність за освітню, фінансово-господарську та іншу діяльність;
- на підставі чинного законодавства розподіляє обсяг педагогічного навантаження працівників, який затверджується Управлінням освіти та погоджується головою профспілкового комітету закладу;
- виходить з пропозицією щодо внесення заохочень та стягнень стосовно працівників закладу до Управління освіти;
- здійснює інші повноваження, передбачені законом та цим Статутом.
Директором Школи мистецтв може бути тільки громадянин України, який має вищу педагогічну освіту на рівні спеціаліста або магістра та стаж педагогічної роботи не менш як 3 роки, а також організаторські здібності, фізичний і психічний стан якої не перешкоджає виконанню посадових обов’язків.
Директор закладу призначається і звільняється з посади Засновником або Управлінням освіти.
Директор Школи мистецтв є представником закладу позашкільної освіти у відносинах з державними органами, органами місцевого самоврядування, юридичними та фізичними особами і діє без довіреності в межах повноважень, передбачених законом та установчими документами закладу.
- Колегіальним постійно діючим органом управління закладом є педагогічна рада. Повноваження педагогічної ради визначаються Законом України «Про позашкільну освіту», цим Статутом. Головою педагогічної ради є директор закладу.
Педагогічна рада:
- планує роботу Школи мистецтв;
- розробляє стратегію (перспективний план) розвитку закладу;
- схвалює освітні програми Школи мистецтв та оцінює результативність їх виконання;
- розглядає питання формування учнівського контингенту Школи мистецтв та схвалює план прийому учнів до закладу на відповідний рік, надає відповідні пропозиції директору на затвердження;
- формує систему та затверджує процедури внутрішнього забезпечення якості освіти, включаючи систему та механізми забезпечення академічної доброчесності, визначає порядок виявлення та встановлення фактів порушення академічної доброчесності, а також види академічної відповідальності (у тому числі додаткові та/або деталізовані) учасників освітнього процесу за конкретні порушення академічної доброчесності в Школі мистецтв;
- приймає рішення щодо видачі документів про початкову мистецьку освіту;
- розглядає актуальні питання організації та забезпечення освітнього процесу в Школі мистецтв, її структурних підрозділах;
- обговорює питання, визначає заходи та затверджує щорічний план підвищення кваліфікації педагогічних працівників, визнає результати підвищення кваліфікації педагогічних працівників у порядку, визначеному Постановою Кабінету Міністрів України від 21.08.2019 № 800;
- ухвалює рішення щодо відзначення, морального та матеріального заохочення учнів, працівників закладу та інших учасників освітнього процесу;
- розглядає питання щодо відповідальності учнів, працівників Школи мистецтв та інших учасників освітнього процесу за невиконання ними своїх обов’язків;
- має право ініціювати проведення позапланового інституційного аудиту та громадської акредитації закладу;
- розглядає інші питання, віднесені законом або цим Статутом до її повноважень.
Порядок створення та функціонування педагогічної ради визначається цим Статутом. Засідання педагогічної ради є правомочними, якщо на ньому присутні не менше двох третин її складу. Рішення з усіх питань приймаються більшістю голосів від її складу. У разі рівного розподілу голосів голос голови педагогічної ради є визначальним. Рішення педагогічної ради оформлюється протоколом засідання, який підписується головою та секретарем колегіального органу. Рішення педагогічної ради вводяться в дію наказами директора школи мистецтв.
- Вищим колегіальним органом громадського самоврядування закладу є загальні збори колективу Школи мистецтв, що скликаються не менше одного разу на рік та формуються з уповноважених представників усіх учасників освітнього процесу: працівників закладу, здобувачів освіти, батьків. Термін їх повноважень складає один навчальний рік. Загальні збори колективу правочинні, якщо в їх роботі бере участь не менше половини делегатів кожної з трьох категорій. Рішення приймається більшістю голосів присутніх. Право скликати загальні збори мають директор закладу, учасники зборів, якщо за це висловилось не менше третини їх загальної кількості, Засновник.
На загальних зборах колективу:
- заслуховують звіт директора;
- розглядають питання освітньої, методичної та фінансово-господарської діяльності закладу;
- затверджують основні напрями вдосконалення освітнього процесу, розглядають інші найважливіші напрями діяльності закладу;
- приймають рішення про стимулювання роботи працівників закладу;
- у разі необхідності приймають рішення про збір коштів “благодійних внесків” до фонду розвитку закладу.
VІ. ОРГАНІЗАЦІЯ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ
- Організація освітнього процесу в Школі мистецтв здійснюється відповідно до плану, який розробляється педагогічною радою та затверджується директором. У період дії воєнного стану або карантинних обмежень Школа мистецтв може здійснювати освітній процес із застосуванням дистанційних технологій та адаптувати власні освітні програми відповідно до можливостей організації навчання в такий період.
- Школа мистецтв організовує освітній процес за освітніми програмами елементарного (1-4 класи), середнього (базового) (5-9 класи) та поглибленого (10-11 класи) підрівнів початкової мистецької освіти за загальним мистецьким та початковим професійним спрямуваннями. Компетентності, здобуті за освітніми програмами початкової мистецької освіти, враховуються та визнаються на відповідному рівні освіти.
Освітня програма містить вимоги до учнів, які можуть розпочати навчання за цією програмою, перелік освітніх компонентів та їх логічну послідовність, загальний обсяг навчального навантаження та очікувані результати навчання здобувачів освіти.
Школа мистецтв може здійснювати освітній процес за власними освітніми програмами, розробленими на основі типових освітніх програм, затверджених МКІП. Для осіб з особливими освітніми потребами Школою мистецтв можуть розроблятися окремі освітні програми за підрівнями початкової мистецької освіти або до освітніх програм, за якими працює Школа мистецтв, може включатися корекційно-розвитковий складник.
- На основі Типових освітніх програм елементарного підрівня початкової мистецької освіти (наказ Міністерства культури України від 24.04.2019 № 352) та Типових освітніх програм базового (середнього) підрівня початкової мистецької освіти (наказ від 23.07.2019 № 562) розробляються Навчальний план та розклад занять, що конкретизують організацію освітнього процесу в Школі мистецтв. Освітні програми є єдиним комплексом освітніх компонентів, спланованих й організованих закладом з метою досягнення учнями результатів навчання (набуття компетентностей).
У робочому навчальному плані визначаються дати початку та завершення навчального року, канікулярні періоди, кількість навчальних тижнів, система організації освітнього процесу (за семестрами, півріччями), форми роботи, інші особливості організації навчання в Школі мистецтв.
Навчальний план погоджується педагогічною радою закладу й затверджується директором закладу.
- Навчальний рік у Школі мистецтв розпочинається 1 вересня і закінчується не пізніше 31 травня наступного календарного року, якщо згідно чинного законодавства не передбачено іншого.
Розрахунок навчальних годин на кожного учня та сумарної кількості годин, які фінансуються за рахунок коштів місцевого бюджету, здійснюється в межах загального обсягу годин інваріантного та варіативного складників освітніх програм, конкретизованих в робочому навчальному плані.
У канікулярні дні Школа мистецтв працює за окремим графіком роботи, затвердженим директором. Освітній процес у Школі мистецтв здійснюється диференційовано відповідно до індивідуальних можливостей, запитів, інтересів, нахилів, здібностей учнів з урахуванням їх віку, психофізичних особливостей, стану здоров’я.
- Формування контингенту учнів, комплектування навчальних класів-груп у Школі мистецтв для опанування здобувачами освітніх компонентів визначається освітніми програмами з дотриманням вимог до забезпечення якості початкової мистецької освіти і здійснюється у період з 1 до 15 вересня, що є робочим часом викладача. Зменшення кількості учнів у класі протягом навчального року не є підставою для припинення функціонування цього класу до закінчення навчального року.
Зарахування учнів до Школи мистецтв здійснюється протягом навчального року у відповідності до вимог, визначених освітніми програмами, за наказом директора та на підставі заяви батьків або їх законних представників, свідоцтва про народження дитини (копії), медичної довідки встановленого зразка, документа про наявний рівень освіти (крім дітей, які вступають до першого класу).
У випадку з невиконанням батьками учнів зобов’язань щодо своєчасного внесення плати за навчання протягом 10 днів з початку поточного місяця за рішенням директора Школи мистецтв видається наказ про відрахування учнів зі складу учнівського контингенту закладу.
Учні 9-х класів Школи мистецтв, які мають бажання продовжити навчання для вдосконалення умінь і навичок та підготовки до вступу у заклади вищої освіти мистецького спрямування, мають право продовжити навчання за освітніми програмами поглибленого підрівня в 10-11 класах.
- Форми роботи, види та перелік навчальних занять й освітньої діяльності, спрямованої на результати навчання здобувачів, види проведення контрольних заходів визначаються змістом початкової мистецької освіти, що розкривається в освітніх програмах Школи мистецтв та робочих навчальних програмах з навчальних дисциплін (предметів).
Освітній процес поєднує форми роботи:
- індивідуальні та групові уроки;
- репетиції;
- академічні концерти, конкурси, фестивалі, лекції, бесіди, вікторини, екскурсії;
- позаурочні та позакласні заходи;
- іспити, контрольні та підсумкові уроки.
Строки проведення контрольних заходів (контрольних уроків, академічних концертів, іспитів) затверджуються директором Школи мистецтв та рішенням педагогічної ради.
- Основною формою роботи є урок. Тривалість одного уроку в закладі визначається освітніми програмами і навчальними планами і становить для учнів:
- віком від 5 до 6 років – 30 хвилин;
- віком від 6 до 7 років – 35 хвилин;
- старшого віку – 45 хвилин.
Кількість, тривалість та послідовність уроків і перерв між ними визначається розкладами, що затверджуються директором закладу. Перерви між навчальними заняттями є робочим часом педагогічного працівника.
- Оцінювання досягнутих учнями результатів у навчанні здійснюється у порядку і за критеріями, визначеними типовою освітньою програмою та фіксується в документації з моніторингу навчальних досягнень учнів. Основною формою оцінювання учня є характеристика результатів його навчання та порівняння їх з тими, що містяться у вимогах робочих навчальних програм навчальних дисциплін на відповідних етапах навчання.
Підсумкове оцінювання результатів навчання учнів здійснюється після завершення опанування освітньої програми шляхом виставлення оцінок в балах та вербального оцінювання.
Оцінки навчальних досягнень учня за рік виставляються викладачем на підставі семестрового оцінювання з урахуванням оцінок, одержаних під час контрольних заходів. Оцінки за рік з предметів, з яких іспити не проводяться, є підсумковими.
Підсумкова оцінка з предметів, з яких проводяться іспити, виставляється екзаменаційною комісією на підставі оцінок за рік та екзаменаційних оцінок.
- Питання, пов’язані зі звільненням учнів від здачі іспитів або перенесенням їх строків, вирішуються директором Школи мистецтв на підставі подання класних керівників за наявності відповідних документів (заяви батьків).
Учням, які хворіли під час контрольних заходів, при умові повного виконання річної освітньої програми, підсумок виставляється на підставі річних оцінок.
Переведення учнів до наступного класу, призначення повторних перевідних контрольних заходів у зв’язку з невиконанням вимог освітньої програми, призначення терміну здачі матеріалу з предметів (навчальних дисциплін), програмами яких контрольні заходи не передбачені, виключення із закладу (при умові систематичного невиконання вимог освітньої програми та програми з предмета), видачі свідоцтв випускникам вирішуються педагогічною радою та затверджуються наказами директора Школи мистецтв.
Повторні перездачі контрольних заходів та іспитів мають бути завершені, як правило, до 1 вересня наступного навчального року.
- Учні, які у повному обсязі виконали освітню програму, в установленому порядку склали кваліфікаційні іспити та продемонстрували досягнення передбачених нею навчальних результатів, отримують свідоцтво про початкову мистецьку освіту за формою, затвердженою МКІП.
Учням, які не завершили навчання за освітньою програмою або не продемонстрували досягнення передбачених нею навчальних результатів за запитом учня або його законного представника, директор закладу може видати довідку про фактичний рівень та обсяг опанування освітньої програми. Для одержання Свідоцтва цим учням надається право повторного іспиту (іспитів) у першому семестрі наступного навчального року.
Учням, які хворіли під час кваліфікаційних іспитів, при умові повного виконання освітньої програми, видається Свідоцтво про закінчення закладу на підставі річних оцінок.
- Учні, які мають високі досягнення у вивченні всіх предметів (дисциплін) за поточний навчальний рік, нагороджуються похвальним листом «За високі досягнення у навчанні». Рішення про заохочення приймається педагогічною радою за поданням завідуючих відділеннями.
- Освітній процес у закладі є вільним від втручання політичних партій, громадських, релігійних організацій.
- Учням, які продемонстрували високий рівень знань з комплексу навчальних дисциплін, видається Свідоцтво про початкову мистецьку освіту з відзнакою.
VII. УЧАСНИКИ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ
- Учасниками освітнього процесу в Школі мистецтв є:
- учні;
- директор, заступник директора;
- педагогічні працівники;
- психологи, соціальні педагоги, бібліотекарі, спеціалісти, які залучені до освітнього процесу;
- батьки учнів або їх законні представники.
- Права і обов’язки учнів, педагогічних та інших працівників визначаються чинним законодавством та цим Статутом.
- Згідно ст.53 Закону України «Про освіту», ст.20 Закону України «Про позашкільну освіту», Положенням про мистецьку школу та цим Статутом учні мають право на:
- доступ до початкової мистецької освіти відповідно до його запитів, здібностей, обдарувань, уподобань та інтересів;
- індивідуальну освітню траєкторію, яка реалізується, зокрема, через вільний вибір мистецького напрямку та освітніх програм, що нею пропонуються, навчальних дисциплін варіативного складника, видів, форм і темпу здобуття початкової мистецької освіти, методів і засобів навчання;
- якісні освітні послуги, здобуття початкової мистецької освіти за одним або кількома підрівнями та відповідним спрямуванням в межах освітніх програм Школи мистецтв;
- справедливе та об’єктивне оцінювання його результатів навчання та відзначення успіхів у навчанні та мистецькій діяльності;
- свободу творчості в культурній та мистецькій діяльності;
- безпечні та нешкідливі умови навчання;
- користування навчальною, виробничою, культурною, побутовою, оздоровчою інфраструктурою Школи мистецтв та послугами її структурних підрозділів;
- повагу до людської гідності;
- доступ до інформаційних ресурсів і комунікацій, що використовуються в освітньому процесі;
- демонстрування своїх навчальних досягнень на культурно–мистецьких заходах, зокрема конкурсах, фестивалях, концертах, виставках, виставах тощо;
- інші необхідні умови для здобуття освіти, у тому числі для осіб з особливими освітніми потребами та із соціально незахищених верств населення.
- Учні зобов’язані:
- виконувати вимоги освітньої програми (індивідуального навчального плану), дотримуючись принципу академічної доброчесності та досягати, передбачених нею, результатів навчання;
- поважати гідність, права, свободи та законні інтереси всіх учасників освітнього процесу, дотримуватися етичних норм;
- дбайливо та відповідально ставитися до власного здоров’я, здоров’я оточення, довкілля, майна закладу;
- дотримуватися цього Статуту, правил внутрішнього розпорядку Школи мистецтв;
- учні мають також інші права та обов’язки, передбачені законодавством.
Залучення учнів під час освітнього процесу до виконання робіт чи до участі у заходах, не пов’язаних з реалізацією освітньої програми, забороняється, крім випадків, передбачених законодавством.
Учнями школи мистецтв можуть бути діти віком від 5 до 18 років включно.
- Педагогічним працівником Школи мистецтв повинна бути особа з високими моральними якостями, яка має вищу педагогічну або іншу фахову освіту, належний рівень професійної підготовки, здійснює педагогічну діяльність, забезпечує результативність та якість своєї роботи, фізичний та психічний стан здоров’я якої дозволяє виконувати професійні обов’язки в закладі позашкільної освіти. Педагогічним працівником закладу позашкільної освіти може бути також народний умілець з високими моральними якостями за умови забезпечення належної результативності освітнього процесу.
Педагогічними працівниками Школи мистецтв є директор, заступник директора, викладачі, концертмейстери, на яких поширюються умови оплати праці педагогічних працівників.
- Педагогічні працівники мають право на:
- академічну свободу, включаючи свободу викладання, свободу від втручання в педагогічну діяльність, вільний вибір форм, методів і засобів навчання, що відповідають освітній програмі;
- педагогічну ініціативу;
- розроблення та впровадження авторських навчальних програм, проєктів, освітніх методик і технологій, методів і засобів, насамперед методик компетентнісного навчання;
- користування навчальною, виробничою, культурною, побутовою, оздоровчою інфраструктурою закладу та послугами її структурних підрозділів;
- підвищення кваліфікації, атестацію, позачергову атестацію з метою отримання відповідної категорії, педагогічного звання;
- вільний вибір освітніх програм, форм навчання, закладів освіти, установ і організацій, інших суб’єктів освітньої діяльності, що здійснюють підвищення кваліфікації педагогічних працівників;
- проходження сертифікації відповідно до законодавства;
- доступ до інформаційних ресурсів і комунікацій, що використовуються в освітньому процесі;
- відзначення успіхів у своїй професійній діяльності;
- справедливе та об’єктивне оцінювання своєї професійної діяльності;
- захист професійної честі та гідності;
- індивідуальну освітню, наукову, творчу, мистецьку діяльність за межами школи;
- безпечні і нешкідливі умови праці;
- відпустку відповідно до законодавства;
- участь у громадському самоврядуванні Школи мистецтв;
- участь у роботі колегіальних органів управління закладом;
- захист під час освітнього процесу від будь-яких форм насильства та експлуатації, дискримінації за будь-якою ознакою, від пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров`ю;
- отримання пенсії, у тому числі і за вислугу років, в порядку визначеному законодавством України;
- соціальне та матеріальне заохочення за вагомі результати у педагогічній діяльності.
- Педагогічні працівники зобов’язані:
- постійно підвищувати свій професійний і загальнокультурний рівні та педагогічну майстерність;
- забезпечувати досягнення учнями результатів навчання, визначених відповідними робочими навчальними програмами та освітніми програмами мистецької школи;
- сприяти розвитку здібностей учнів, формуванню навичок здорового способу життя, дбати про їхнє фізичне і психічне здоров’я;
- дотримуватися академічної доброчесності та забезпечувати її дотримання в освітньому процесі та в мистецькій діяльності;
- проходити атестацію в установленому порядку;
- дотримуватися педагогічної етики, поважати гідність, права, свободи і законні інтереси всіх учасників освітнього процесу;
- настановленням й особистим прикладом утверджувати повагу до суспільної моралі та суспільних цінностей, зокрема правди, справедливості, патріотизму, гуманізму, толерантності, працелюбства;
- формувати у здобувачів освіти усвідомлення необхідності додержуватися Конституції та законів України, захищати суверенітет і територіальну цілісність України;
- виховувати в учнів повагу до державної мови та державних символів України, національних, історичних, культурних цінностей України, дбайливе ставлення до історико-культурного надбання України та навколишнього природного середовища;
- формувати в здобувачів освіти прагнення до взаєморозуміння, миру, злагоди між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами;
- захищати учнів під час освітнього процесу від будь-яких форм фізичного та психічного насильства, приниження честі та гідності, дискримінації за будь-якою ознакою, пропаганди та агітації, що завдають шкоди його здоров’ю;
- дотримуватися цього Статуту та правил внутрішнього розпорядку Школи мистецтв, виконувати свої посадові обов’язки;
- сприяти зростанню іміджу закладу;
- виконувати накази і розпорядження керівника закладу, органів управління освітою;
- брати участь у роботі метод об’єднань, педагогічної ради.
Педагогічні працівники мають також інші права та обов’язки, передбачені законодавством, колективним договором.
Відволікання педагогічних працівників від виконання професійних обов’язків не допускається, крім випадків, передбачених законодавством.
- Школа мистецтв проводить методичну та організаційну роботу, спрямовану на вдосконалення програм, змісту, форм і методів навчання. Для цього у закладі створюються методичні об’єднання викладачів театрального, хореографічного, музичного відділень та відділення декоративно-прикладного мистецтва. Методична робота щороку планується Школою мистецтв і включає заходи з обміну педагогічним досвідом, вирішення педагогічних проблем, що спрямовані на підвищення якості початкової мистецької освіти в Школі мистецтв.
У разі організації та проведення на базі Школи мистецтв заходів з підвищення кваліфікації, директор має право видавати педагогічним працівникам, які взяли в них участь, відповідні довідки (сертифікати).
- Обсяг педагогічного навантаження педагогічних працівників школи встановлюється директором згідно із законодавством. Норма годин на одну тарифну ставку викладача Школи мистецтв становить 18 навчальних годин на тиждень. Оплата роботи здійснюється відповідно до обсягу педагогічного навантаження.
Перерозподіл педагогічного навантаження педагогічного працівника протягом навчального року можливий:
- у разі зміни кількості годин за окремими навчальними програмами, що передбачається навчальним планом;
- у разі вибуття або зарахування учнів.
Перерозподіл педагогічного навантаження педагогічного працівника здійснюється директором за індивідуальним розкладом занять зі змінами, який подається працівником до 1 числа поточного місяця.
Обсяг педагогічного навантаження може бути менше педагогічної ставки (посадового окладу) лише за письмовою згодою педагогічного працівника.
- Атестація педагогічних працівників Школи мистецтв є обов’язковою і здійснюється у відповідності до вимог чинного законодавства.
- Батьки та особи, які їх замінюють, мають право:
- захищати відповідно до законодавства права та законні інтереси здобувачів освіти;
- звертатися до адміністрації Школи мистецтв, органів управління освітою з питань освіти;
- брати участь у заходах, спрямованих на поліпшення організації освітнього процесу та зміцненні матеріально-технічної бази закладу;
- отримувати інформацію про діяльність закладу та результати навчання своїх дітей (дітей, законними представниками яких вони є);
- отримувати інформацію щодо надання соціальних та психолого-педагогічних послуг особам, які постраждали від булінгу (цькування);
- подавати керівництву або Засновнику Школи мистецтв заяву про випадки булінгу (цькування) стосовно дитини або будь-якого іншого учасника освітнього процесу;
- вимагати повного та неупередженого розслідування випадків булінгу стосовно дитини або будь-якого іншого учасника освітнього процесу;
- приймати рішення про участь дитини в творчій, мистецькій, інноваційній та іншій діяльності закладу;
- вносити добровільні внески для розвитку матеріально – технічної бази закладу та створювати благодійні фонди;
- інші права, що не суперечать законодавству України.
- Батьки та особи, які їх замінюють, зобов’язані:
- забезпечувати умови для здобуття дитиною позашкільної освіти за будь-якою формою навчання;
- поважати гідність, права, свободи і законні інтереси дитини та інших учасників освітнього процесу;
- постійно дбати про фізичне здоров’я, психічний стан дітей, створювати належні умови для розвитку їх природних здібностей;
- настановленням і особистим прикладом утверджувати повагу до суспільної моралі та суспільних цінностей, зокрема правди, справедливості, патріотизму, гуманізму, толерантності, працелюбства;
- виховувати повагу до державної мови та державних символів України, дбайливе ставлення до історико-культурного надбання України та навколишнього природного середовища;
- дотримуватися установчих документів, правил внутрішнього розпорядку Школи мистецтв;
- сприяти керівництву закладу у проведенні розслідування щодо випадків булінгу, виконувати рішення та рекомендації комісії з розгляду випадків в закладі.
VIІІ. МАТЕРІАЛЬНО-ТЕХНІЧНА БАЗА ЗАКЛАДУ
- Фінансування Школи мистецтв здійснюється за рахунок коштів місцевого бюджету, а також за рахунок додаткових джерел фінансування, не заборонених законодавством України.
- Фінансово-господарська діяльність Школи мистецтв здійснюється на основі кошторису, затвердженого Засновником або уповноваженим ним органом з урахуванням пропозицій закладу освіти відповідно до законодавства та цього Статуту.
- Кошти, отримані з інших джерел фінансування, використовуються Школою мистецтв на діяльність, передбачену цим Статутом.
- Розмір та умови оплати навчання в Школі мистецтв та надання нею додаткових освітніх послуг встановлюються рішенням Виконавчого комітету Конотопської міської ради Сумської області. Плата за навчання або надання додаткових освітніх послуг вноситься частинами – щомісяця, щосеместру, щороку.
- Бюджетні асигнування на освіту, включаючи кошти освітніх субвенцій, позабюджетні кошти та кошти, отримані Школою мистецтв як плата за навчання або за надання додаткових освітніх послуг, не можуть бути вилучені в дохід держави або місцевого бюджету. Зазначені кошти спрямовуються на діяльність, визначену цим Статутом.
- Кошти, матеріальні та нематеріальні активи, що надходять Школі мистецтв з інших джерел, не вважаються прибутком.
- Учні Школи мистецтв, яким відповідно до Закону України «Про позашкільну освіту» та інших законів надане таке право, здобувають початкову мистецьку освіту безоплатно.
- Учні, які здобувають початкову мистецьку освіту за рахунок бюджетних коштів та учні, які отримують додаткові освітні послуги, утворюють загальний контингент учнів Школи мистецтв, який враховується при визначенні показників її діяльності.
- Матеріально-технічна база Школи мистецтв включає будівлі, споруди, землю, комунікації, обладнання, меблі та інші цінності.
Вимоги до матеріально-технічної бази закладу визначаються відповідними будівельними, протипожежними і санітарно-гігієнічними нормами, правилами облаштування та утримання Школи мистецтв.
Майно Школи мистецтв є власністю Конотопської міської територіальної громади і закріплюється за ним на праві постійного користування. Школа мистецтв володіє, користується та розпоряджається зазначеним майном згідно з чинним законодавством та цим Статутом відповідно до обмежень, встановлених Засновником.
Утримання та розвиток матеріально-технічної бази закладу здійснюється за рахунок коштів місцевого бюджету та інших джерел, не заборонених законодавством України.
Збитки, завдані закладу в наслідок порушення його майнових прав іншими юридичними та фізичними особами, учасниками освітнього процесу, відшкодовуються відповідно до чинного законодавства.
Взаємовідносини Школи мистецтв з юридичними та фізичними особами визначаються угодами, що укладені між ними в порядку, установленому чинним законодавством України.
Майно Школи мистецтв може вилучатися Засновником лише за умови подальшого використання цього майна і коштів, одержаних від його реалізації, на розвиток закладу у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
- Штатний розпис Школи мистецтв затверджує директор закладу за погодженням із Засновником або уповноваженим ним органом на підставі Типових штатних нормативів позашкільних навчальних закладів, затверджених Міністерством освіти і науки, молоді та спорту України (Наказ МОН від 31.10.2012 № 1230), що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері освіти.
Х. ДІЯЛЬНІСТЬ ЗАКЛАДУ
У РАМКАХ МІЖНАРОДНОГО СПІВРОБІТНИЦТВА
- Школа мистецтв має право укладати договори про співробітництво, встановлювати прямі зв’язки із закладами мистецької освіти, іншими закладами, підприємствами, установами, організаціями іноземних країн, міжнародними підприємствами, установами, організаціями, фондами тощо.
- Педагогічні працівники та учні Школи мистецтв можуть брати участь у реалізації міжнародних, мистецьких та мистецько-освітніх проєктів і програм. Школа мистецтв може залучати гранти міжнародних організацій та фондів відповідно до законодавства.
- Школа мистецтв може залучати іноземних фахівців до проведення майстер-класів та інших форм освітньої та мистецької діяльності.
- Учні та педагогічні працівники Школи мистецтв мають право на академічну мобільність, участь у спільних освітніх, мистецько-освітніх та мистецьких програмах з вітчизняними та іноземними закладами освіти в Україні та за кордоном.
ХІ. КОНТРОЛЬ ЗА ДІЯЛЬНІСТЮ ЗАКЛАДУ
- Державний контроль за діяльністю закладу здійснюють МОН та інші центральні органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування та їх виконавчі органи.
- Державний нагляд (контроль) у сфері освіти здійснюється Державною службою якості освіти та її територіальними органами.
- Державна служба якості освіти та її територіальні органи проводять інституційний аудит закладу відповідно до Закону України «Про освіту» і позапланові перевірки в порядку, визначеному законодавством.
- Основною формою державного контролю за діяльністю закладу є державна атестація закладу, яка проводиться не рідше ніж один раз на 10 років у порядку, встановленому МОН.
ХІІ. СТВОРЕННЯ, РЕОРГАНІ3АЦІЯ, ЛІКВІДАЦІЯ ТА ПЕРЕПРОФІЛЮВАННЯ ЗАКЛАДУ
- Рішення про створення, реорганізацію, ліквідацію чи перепрофілювання Школи мистецтв приймає його Засновник відповідно до чинного законодавства.
- У випадку реорганізації школи її права та обов’язки переходять правонаступникові.
- Ліквідація Школи мистецтв здійснюється ліквідаційною комісією, склад якої визначається Засновником або уповноваженим ним органом, або призначеним у встановленому Законом порядку ліквідатором одноособово.
- Засновник встановлює порядок та визначає строки проведення ліквідації, а також строк для заяви претензій кредиторами, що не може бути меншим, ніж два місяці з дня оголошення про ліквідацію, якщо інше не передбачено чинним законодавством.
- Школа мистецтв відповідно до цього Статуту утворює, реорганізує та ліквідує структурні підрозділи.
- Школа вважається реорганізованою або ліквідованою із дня внесення до державного реєстру запису про припинення її діяльності.
- У разі припинення діяльності Школи мистецтв (у результаті її ліквідації, злиття, поділу, приєднання або перетворення) активи згідно з рішенням Засновника повинні бути передані одній або кільком неприбутковим організаціям відповідного виду або зараховані до доходу бюджету.
- При реорганізації і ліквідації закладу працівникам, які звільняються, гарантується додержання їхніх прав та інтересів відповідно до трудового законодавства України.
XІІІ . ПРИКІНЦЕВІ ТА ПЕРЕХІДНІ ПОЛОЖЕННЯ
- Цей Статут набирає чинності після його затвердження та реєстрації в уповноважених для цього органах.
- Зміни до цього Статуту вносяться шляхом викладення статуту в новій редакції. Зміни та доповнення до цього Статуту вносяться за пропозицією Засновника, міського голови, уповноваженого органу, директора закладу, постійних депутатських комісій та виконкому міської ради. Статут закладу затверджується на сесії Конотопської міської ради.
- Зміни й доповнення до цього Статуту затверджуються в тому ж порядку, що і його затвердження та набувають чинності після їхнього затвердження на сесії міської ради з моменту їхньої державної реєстрації та внесення відповідного запису про це до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.
- Цей Статут складено в трьох примірниках, які знаходяться: 1-й примірник – в Школі мистецтв, 2-й примірник – у державного реєстратора,
3-й примірник – у Засновника. Кожен з примірників цього Статуту має однакову юридичну силу.
- Питання, не врегульовані цим Статутом, регулюються чинним законодавством України.
Міський голова Артем СЕМЕНІХІН